środa, 6 maja 2015

"Wygnana królowa" czyli czarownicy i księżniczki uciekające przed narzeczonymi

Witajcie kochani!
Dzisiaj mam dla Was pozycję znacznie luźniejszą niż ostatnie! Przychodzę do Was z drugim tomem Siedmiu Królestw Cindy Williams Chimy. Wiem, że troszkę nietypowo zaczynać od środka, natomiast pierwszy tom przeczytałam jeszcze przed założeniem bloga. I szczerze mówiąc, Królem Demonem zachwycona nie byłam. Irytujący bohaterowie, dość powolna i rozlazła fabuła, niespecjalnie interesujący język. Nie planowałam kontynuować tej serii, jednak namówił mnie kolega. Jesteście ciekawi, jakie wrażenie zrobiła na mnie Wygnana Królowa?
W drugiej części sagi nasi bohaterowie podróżują do Oden's Ford. Wszyscy, co do jednego. Zarówno księżniczka Raisa, jak i uliczny bandyta i herszt bandy Łachmaniarzy, Han, postanowiają udać się tam do szkoły. Właściwie do dwóch różnych szkół, położonych w tym samym rejonie. Han, za namową Klanów, pragnie przysposobić się do roli czarownika, a Raisa próbuje znaleźć schronienie w akademii wojskowej.
Muszę przyznać, że powieść ta zrobiła na mnie duże wrażenie. Szczególnie ze względu na kontrast, pomiędzy następującymi po sobie książkami. W Wygnanej Królowej znacznie przyspieszyło tempo. Także bohaterowie stali się zdecydowanie mniej mdli, nawet Raisa przestała wywoływać u mnie chęć wyrzucenia książki przez okno. Wreszcie zaczęłam się jakoś utożsamiać z postaciami i, przede wszystkim, żywić do nich jakiekolwiek uczucia. Styl nadal pozostał lekki, język to zdecydowanie nic szczególnego, ale nie jest drażniąco infantylny i nie przeszkadza w czytaniu. Oczywiście zdarzały się dłużyzny, chwilami miałam wrażenie, że te 650 stron to jednak trochę za dużo. Ale więcej momentów było naprawdę wciągających, wreszcie umiałam odnaleźć się i zatopić w przedstawionym świecie.
Wygnaną Krółową mogę Wam z całą pewnością polecić. Nie szukajcie w tym dzieła czy wybitnej literatury, bo to raczej taka klasa B. Mimo to, Autorka stworzyła książkę, która jest po prostu fajna- łatwa, szybka i przyjemna. A kiedy znaleźć czas na relaks, jeśli nie w słoneczne majowe popołudnia? Ja na pewno sięgnę po następne części!



tytuł: Wygnana królowa
autor: Cinda Williams Chima
liczba stron: 672
moja ocena: 7/10

1 komentarz:

  1. Nie każda książka musi być wybitnym dziełem. Ważne by spełniała swoją rolę ;)

    OdpowiedzUsuń